|
Wszystko o Gothic www.myrtana.xt.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Freeze
Gracz
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 13:12, 08 Lis 2006 Temat postu: Charakteryzacja |
|
|
Najważniejszą dla dalszego rozwoju fabuły decyzją jest wybór jednej z trzech gildii. Od tego zależeć będzie między innymi nastawienie napotykanych w czasie gry postaci względem twojego bohatera. To jednak nie wszystko. W zależności od wybranej gildii będzie on mógł kształcić się u różnych osób (tym samym poznając różne umiejętności). Zdobycie danej umiejętności może też wymagać większej niż zwykle ilości punktów nauki, jeśli nie należy ona do specjalności gildii bohatera.
Najpierw twój bohater musi jednak przyłączyć się do którejś z "pomniejszych gildii" - straży, najemników lub nowicjuszy w klasztorze magów. Dopiero potem będzie mógł awansować, stając się pełnoprawnym członkiem jednej z "prawdziwych gildii" - Paladynów, Łowców Smoków lub Magów Ognia.
Ścieżka Paladyna, jest prawdopodobnie najczęściej wybieraną, ponieważ na początku gry przeważnie najpierw stykamy się z Pladynami i z nimi mamy pierwszy, ważniejszy kontakt. Niektórzy zostając strażnikami mogli nawet wcześniej nie zauważyć, że istnieją inne możliwości. Strażnik to "młodszy" Paladyn tak, jak Nowicjusz i Mag Ognia oraz Najemnik i Łowca Smoków. Ta klasa nie jest mistrzem w jednej określonej dziedzinie, liczy się tu zarówno siła jak i mana. Paladyni mogą jednocześnie władać dobrym mieczem i korzystać z dobrodziejstw magii, np. run z czarami (jednak nie wszystkich, niektóre zarezerwowano dla prawdziwych Magów). Jednak jego czary nigdy nie będą tak potężne, jak czary Maga Ognia, a umiejętność posługiwania się wielkim orężem będzie lekko ograniczona. Paladyni posiadają wspaniałe i lśniące zbroje - prawdziwi rycerze. Przybyli oni do Khorinis z rozkazu króla Rhobara, aby pozyskać jak najwięcej cennej rudy, potrzebnej do wyrabiania mieczy oraz zbroi. Ich głównodowodzącym jest Lord Hagen, pomaga mu jego prawa ręka Lord Andre, a do Górniczej Doliny został wysłany oddział Paladynów wraz z Garondem na czele. W mieście obowiązuje srogie prawo - za przestępstwa zostaniesz odpowiednio ukarany, najczęściej jest to 50-100 złota grzywny, ale gdy "nabroisz" więcej, to zapłacisz o wiele większą kwotę.
Jeśli chciałbyś zostać potężnym wojownikiem, pogromcą Smoków, noszącym mocną zbroję i dzierżącym w ręku potężny miecz - nie masz wyboru - musisz zostać Łowcą Smoków. Jednak zanim staniesz się super-silny, musisz sprawdzić się jako najemnik na majątku ziemskim Onara. Aby się tam dołączyć, trzeba udowodnić Lee, że choć trochę zapamiętało się ze swoich dawnych umiejętności. Niektórzy najemnicy ochraniają farmy przed strażą Lorda Hagena, inni pracują głównie dla Onara. Jak każda z trzech klas, ta ma swoje unikalne możliwości - będąc Łowcą Smoków musisz inwestować w siłę, na drugim miejscu stoi zręczność, nie mówiąc już o manie. Opłaca się także wyuczyć kowalstwa i alchemii. Niestety w tej gildii nie można poznać tajników magii, nie można korzystać z run, które wymagają kręgów magii, pozostają tylko zwoje. W miarę jak ćwiczy się w danym rodzaju broni, ataki stają się bardziej precyzyjne i zabójcze.
Najtrudniej jest zostać Magiem. By dostać się do Klasztoru i z miejsca zacząć jako Nowicjusz, musisz złożyć ofiarę w postaci owcy i 1000 sztuk złota. Potem czeka cię Próba Ognia. Jest ona bardzo ważnym testem, razem z rywalami (także starającymi się o status Maga Ognia) dostajecie do wykonania trzy zadania, po jednym od każdego członka Rady Magów Ognia. Tylko jeden, wybraniec Innosa podoła wszystkim zadaniom, inni poniosą klęskę, a nawet mogą zginąć. Władzę w Klasztorze sprawuje wysoka Rada Magów Ognia, w jej skład wchodzą Serpentes, Ulthar i najwyższy rangą Pyrokar (ciekawostka: to on przekazał Bezimiennemu w Gothic I list dla Magów Ognia, podczas gdy wrzucano go za barierę). Magowie wyznają pierwszego boga, Innosa, a Paladyni służą im ochroną i pomocą. Możesz się (a właściwie musisz) nauczyć kręgów magii (maksymalnie sześciu), każdy z kręgów posiada swoje czary odpowiednie do zaawansowania i prawie każdą runę musisz sam stworzyć (wcześniej ucząc się jej). Mag Ognia głównie posługują się magią, ale słyszano też, że dobrze władają dwuręcznym orężem. Najłatwiej jest pod koniec gry, gdy pokonanie 10 orków zajmuje sekundę, wystarczy posłużyć się Deszczem Ognia, czy Masowym Zniszczeniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ziutas
MOD
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:18, 18 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Freeze pouczam Cię o tym żebyś nie pisał postów pod postem - na przyszłość zapamiętaj to moje ostrzeżenie
Można to było po prostu napisać w jednym poście nie zaszkodziło by na pewno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasskala
Mistrz miecza
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:02, 19 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
No nabijał sobie posty po prostu. Włączam w jeden.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Freeze
Gracz
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 16:43, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
lukasskala napisał: |
No nabijał sobie posty po prostu. Włączam w jeden. |
No bardzo śmieszne, . . . rozbawiłeś mnie do łez
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasskala
Mistrz miecza
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:44, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Freeze napisał: |
lukasskala napisał: |
No nabijał sobie posty po prostu. Włączam w jeden. |
No bardzo śmieszne, . . . rozbawiłeś mnie do łez |
Jeżeli już coś piszesz to staraj się nie nabijać postów. I już istnieje temat gildie. Na drugi raz pisz w danym temacie a nie zamieszczasz w innym. Zostawiam ten temat ale następny powielony zamknę. To się tyczy wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|